- hushållsekonomi för alla - ät gott och spara tid, pengar och miljön -

tisdag 1 juli 2014

Spartips #2

Ha koll på ditt lager.
Precis som jag kan titta in i en överfull garderob och sucka -"Jag har ju ingenting att ta på mig", så vet jag många i min bekantskapskrets som kan titta in i en en bågnande kyl/skafferi/frys och sucka -"Jag har ju ingenting att äta".
Och precis som en Fashionista skulle kunna sätta ihop några snygga outfits från vilken second-handbutik som helst, så brukar det med lite tankearbete gå att få till en hel veckomatsedel från det man har hemma. Som med så mycket annat - övning ger färdighet och bästa sättet att börja är att gå grundligt igenom vad som redan finns i köket. Notera vilka råvaror som närmar sig sista förbrukningsdag och se till att antingen äta upp eller frysa in dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar